PIKC Rigas Valsts tehnikums

Rīgas Valsts tehnikums

Profesionālās izglītības kompetences centrs

Rīgas Valsts tehnikuma gadskārtējā konference, kura notika 2016. gada 16. novembrī, bija veltīta aktuālai tēmai - „Kompetences izglītība – iespējas un risinājumi”. Ar ziņojumiem konferencē uzstājās dažādu nozaru speciālisti, aptverot visu problēmu loku, kas saistās ar zināšanām, prasmēm un attieksmi.

Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas asociētā profesora Gunāra Stroda referāts "Pamatprasmes, karjeras prasmes un uzņēmējdarbības prasmes karjeras izglītībā” bija veltīts karjeras attīstības problemātikai. SIA „Izdevniecība RaKa” redaktors, pedagoģijas doktors Vilnis Purēns ziņojumā „Dialogs ceļā uz kompetenci: dialoga filozofija un dialoga veicināšanas praktiskās iespējas Latvijas Izglītības sistēmā” akcentēja izglītojamo pašpieredzes lomu un izvirzīja priekšlikumu, ka ieviešama ir pasūtījuma izglītība, kurā saturu nosaka pasūtītājs.

Latvijas Universitātes profesors Andris Kangro konferences dalībniekus iepazīstināja ar Latvijas skolēnu kompetenci starptautisko pētījumu skatījumā un OECD rekomendācijām, uzsverot, ka Latvijas skolēnu kvalitātes līmenis ir pakāpeniski paaugstinājies un tā pieaugums ir augstāks, salīdzinot ar daudzām citām valstīm. Andra Zenčaka, Rīgas Valsts tehnikuma Tālākizglītības nodaļas vadītāja, iepazīstināja ar tehnikuma pieredzi kompetenču novērtēšanā un atzīšanā.

Latvijas Universitātes lektores Ērikas Lankas tēma bija „Skolotāja darbs kā pašvērtējuma un pašidentitātes veicinātājs”, kurā autore apskatīja pedagoga darba vērtējumu no sabiedrības un personīgā viedokļa un uzsvēra domu, ka skolotājam jāaug līdzi laikam. Būtisks bija Latvijas Universitātes docentes Lindas Romeles ziņojums "Cilvēkkapitāla veidošanās un izglītības ekonomiskie un neekonomiskie ieguvumi indivīda un sabiedrības līmenī". Autore ar praktiskiem piemēriem ilustrēja izglītības ekonomisko un neekonomisko ieguvumu, uzsverot sociālo ieguvumu nozīmi.

Rīgas Angļu ģimnāzijas skolotāja, ķīmijas doktore Aiva Gaidule ziņojumā "Jēdzienu un procesu modelēšana kā viena no dabaszinātniskās kompetences pilnveidošanas iespējām" iepazīstināja ar izpratnes veidošanas iespējām mācību procesā un gūto pieredzi skolēnu līdzdalībai mācību vielas apgūšanā. Ģimnāzijas skolotāji sadarbībā ar Rīgas Valsts tehnikumu un Latvijas Izglītības fondu šo pieredzi iekļāva starptautiskā projektā, kurā piedalījās 7 valstis, gūtās pieredzes atziņas tika publicētas arī ASV izglītības žurnālā.

Konferences dalībnieku diskusiju rezultātā un, pamatojoties uz ziņotāju atziņām, tika pieņemti konferences secinājumi: Latvijā kompetences izglītība jau tiek īstenota un atbalstāma ir tās paplašināšana; aktuāla ir sadarbības pedagoģija; mācību procesā jāuztur visa veida un formas dialogs; karjeras attīstībai būtiska ir interešu izglītība; Latvijā nav vienlīdzīgas izglītības iespējas, kā arī pastāv atšķirības pilsētu un lauku skolās, dažādos skolu tipos un dažādi ir skolēnu sasniegumi atkarībā no ģimenes sociālekonomiskā stāvokļa.

Fotogrāfijas no pasākuma skatīt šeit.

 

 

 

Latvijas Reitingi

Joomla! kļūdu konsole

Sesija

Izpildes laika informācija

Izmantotā operatīvā atmiņa

Datu bāzes vaicājumi