PIKC Rigas Valsts tehnikums

Rīgas Valsts tehnikums

Profesionālās izglītības kompetences centrs

Uzsākot jauno projektu Blended teaching and learning in VET schools ” ( Kombinēto mācību īstenošana profesionālajās izglītības iestādēs) , Nr.  2020-1-LV01-KA226-VET-094501 PIKC „Rīgas Valsts tehnikums” projektu nodaļa organizēja pirmo starptautisko projekta partneru sanāksmi š .g. 1. un 2. jūnijā, kas notika tiešsaistē. Projekta koordinatore L. Ādamsone iepazīstināja projekta partnerus ar projekta mērķi, galvenajiem projekta laikā sasniedzamajiem rezultātiem, mācību organizēšanu pedagogiem un administrācijai, projekta partneru sanāksmēm un intelektuālajiem rezultātiem. Šajā sanāksmē pirmo reizi tika demonstrēts izstrādātais projekta logo. Sanāksmes laikā tika izskatīts projekta budžets, tā sadalījums pa kategorijām, darba grafiks laika griezumā un katra projekta partnera darāmie darbi un atbildība. Šajā pirmajā sanāksmē projekta partneri stāstīja un rādīja sagatavoto prezentāciju par savu pārstāvēto profesionālās izglītības iestādi. Tika izskatīti sagatavotie projekta dokumenti un parādīta projekta dokumentu virtuālā glabātava. R.Lužyte no Lietuvas iepazīstināja ar „Projekta rezultātu izplatīšanas un komunikācijas stratēģiju”. Lai nostiprinātu izpratni par kombinētajām mācībām, tika parādītas divas video mācību filmiņas. Dalībniekiem bija uzdevums kopīgi izstrādāt audzēkņu aptaujas anketu un pedagogu aptaujas anketu. Sanāksmes noslēgumā notika diskusijas un svinīga dalībnieku apliecību izsniegšana.

2021. gada 28. maijā notika projektu nodaļas organizēta sanāksme, kurā nodaļu vadītāji tika informēti par diviem projektiem. Projekta koordinatore A. Ošiņa infomēja par Nordplus projekta “PROMOTION OF VET STUDENTS ENTREPRENEURIAL MINDSET THROUGH LEARNING BY DOING”, (Profesionālās izglītības audzēkņu uzņēmējdarbības iniciatīvas veicināšana mācoties darot) Nr. NPJR-2019/10021” veiksmīgu ieviešanu, par organizētajām mācībām komerczinību audzēkņiem, par mājasdarbiem, par organizētajiem izglītojošiem pasākumiem, viesošanos uzņēmumos t.sk start-up uzņēmumos, viesošanos sociālajos uzņēmumos, lai audzēkņiem būtu ieskats par sociālo uzņēmējdarbību, par sarunām ar uzņēmējiem un darbiniekiem. Projekta noslēgumā tika organizēta noslēguma konference, kurā projekta dalībnieki dalījās ar projekta laikā gūto pieredzi un gūtajiem pozitīvajiem iespaidiem. Šajā projektā piedalījās audzēkņi un pedagogi no šādām profesionālās izglītības iestādēm: “Careeria Oy” Somijā, “ Borgarholtsskóli “Islandē un PIKC „Rīgas Valsts tehnikums” Latvijā.

Projekta koordinatore L. Ādamsone informēja PIKC „Rīgas Valsts tehnikums” nodaļu vadītājus par Erasmus+ KA2 stratēģiskās partnerības jaunā projekta " Blended teaching and learning in VET schools” (Kombinēto mācību īstenošana profesionālajās izglītības iestādēs), Nr. 2020-1-LV01-KA226-VET-094501 aktualitāti, mērķi, projekta laikā sasniedzamajiem rezultātiem, pedagogu un administrācijas mācībām, starptautiskajām projekta partneru sanāksmēm, intelektuālajiem rezultātiem, labās pieredzes apmaiņu ar pedagogiem. L. Ādamsone atzīmēja , ka projekts tiek realizēts, lai uzlabotu profesionālās izglītības pedagogu digitālās prasmes, virtuālo laboratoriju izmantošanu, efektīvu un interaktīvu metožu pielietošanu mācību procesā un izstrādātu kvalitatīva izglītības procesa ietekmējošo faktoru grafisko modeli.

 

 

2021.gada 2.maijā tiek uzsākts jauns Eiropas Savienības Erasmus+  programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) stratēģiskās partnerības projekts “Blended teaching and learning in VET schools ” (“Kombinēto mācību īstenošana profesionālajās izglītības iestādēs”) , Nr. 2020-1-LV01-KA226-VET-094501.
Projekta mērķis - izstrādāt kvalitatīva izglītības procesa grafisko modeli un apokopot rokasgrāmatā efektīvākos digitālos mācību rīkus, instrumentus, platformas, kā arī efektīvākās metodes un pieejas klātienes mācību procesa organizēšanai. Digitālā rokasgrāmata būs brīvi pieejama ikvienam interesentam.
Projekta aktualitāti pierāda šīsdienas situācija ne tikai mūsu valstī, bet arī visā pasaulē.
Vairums pedagogu ir pieraduši mācību procesā izmantot MS Teams, Zoom u.c. platformas, bet digitālās tehnoloģijas piedāvā daudz vairāk iespēju, kā piemēram, organizēt tiešsaistē izglītojamo darbu grupās, testus, viktorīnas, aptaujas, izmantot Moodle, Mirror, Menti.com, Mural u.c. platformas, dabaszinātņu priekšmetos nokļūt virtuālās labi aprīkotās laboratorijās, kurās izglītojamie kopā ar pedagogiem piedalās eksperimentu veikšanā, tiesa gan attālināti, un eksperimentu rezultātu pārrunāšanā. Mūsdienu izglītojamie ir pieraduši ikdienā izmantot digitālās tehnoloģijas un norādījuši iepriekš veiktajās aptaujās, ka vēlētos redzēt vairāk inovāciju mācību procesā.
Reizē ar tehnoloģiju ienākšanu ikdienā izglītojamie pakāpeniski zaudē tiešās jeb klātienes komunikāciju prasmes, kas ir svarīgas personīgajā dzīvē un tiek prasītas darba tirgū. Tādēļ rokasgrāmatā tiks apkopotas arī efektīvākās klātienes mācību metodes, lai sekmētu audzēkņu komunikāciju prasmju uzlabošanos. Projektā ir plānoti trīs mācību pasākumi, lai palīdzētu pedagogiem apgūt jaunas vai pilnveidot esošās prasmes, kas nepieciešamas mācību procesa pilnveidošanai digitālajā laikmetā.
Projekta tiešā mērķa grupa: pedagogi, administrācijas darbinieki.
Projekta darbības ilgums: no  02.05.2021. līdz 01.11.2022.
Projektam piešķirtais kopējais projekta finansējums :  92 760,00 EUR.
Projekta rezultāti: 
1. Projekta mājas lapas izveide un uzturēšana.
2. Ziņojuma izstrāde par veikto aptauju rezultātiem.
3. Rokasgrāmatas izveide, ieskaitot trīs daļas.
4. Notiks trīs īstermiņa personāla mācību pasākumi (3 dienu mācības):
   - (Igaunija) “Efektīvākās klātienes mācību metodes ”;
   - (Grieķija) “Virtuālās laboratorijas un visefektīvākie digitālie mācību rīki”;
   - (Slovēnija) “Kvalitatīvs izglītības process un studentu sniegums”.
5. (Lietuva) izstrādās komunikācijas un izplatīšanas stratēģiju.
6. (Latvija) organizēs noslēguma konferenci Latvijā, veicot projekta intelektuālo rezultātu izplatīšanas aktivitātes.
7. Tiks organizētas četras starpvalstu projektu partneru sanāksmes. Divas sanāksmes tiks organizētas klātienē un divas – tiešsaistes sanāksmēs.
8. Sadarbība ar citām profesionālās izglītības iestādēm valsts līmenī. Projekta koordinators un divi skolotāji izplatīs paraugpraksi, pieredzi, ieteikumus, dodoties uz vismaz trīs citām vietējām profesionālās izglītības iestādēm.
Projekta sadarbības partneri:
   - Ida-Virumaa Training Vocation Center, Igaunija;
   -  IC Piramida Maribor , Slovēnija;
   -  EPIMORFOTIKI KILKIS MONOPROSOPI E.P.E., Grieķija;
   -  VILNIUS JERUSALEM LABOR MARKET TRAINING CENTRE (VJLMTC), Lietuva;
   -  PIKC „Rīgas Valsts tehnikums”, Latvija.
Projekta kontaktpersona:
Liena Ādamsone, Projektu nodaļas speciāliste,
E-pasts:  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Mob.: +371 29366551

Latvijas Reitingi

Joomla! kļūdu konsole

Sesija

Izpildes laika informācija

Izmantotā operatīvā atmiņa

Datu bāzes vaicājumi