PIKC Rigas Valsts tehnikums

Rīgas Valsts tehnikums

Profesionālās izglītības kompetences centrs

Rīgas Valsts tehnikuma gadskārtējā konference, kura notika 2016. gada 16. novembrī, bija veltīta aktuālai tēmai - „Kompetences izglītība – iespējas un risinājumi”. Ar ziņojumiem konferencē uzstājās dažādu nozaru speciālisti, aptverot visu problēmu loku, kas saistās ar zināšanām, prasmēm un attieksmi.

Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas asociētā profesora Gunāra Stroda referāts "Pamatprasmes, karjeras prasmes un uzņēmējdarbības prasmes karjeras izglītībā” bija veltīts karjeras attīstības problemātikai. SIA „Izdevniecība RaKa” redaktors, pedagoģijas doktors Vilnis Purēns ziņojumā „Dialogs ceļā uz kompetenci: dialoga filozofija un dialoga veicināšanas praktiskās iespējas Latvijas Izglītības sistēmā” akcentēja izglītojamo pašpieredzes lomu un izvirzīja priekšlikumu, ka ieviešama ir pasūtījuma izglītība, kurā saturu nosaka pasūtītājs.

Latvijas Universitātes profesors Andris Kangro konferences dalībniekus iepazīstināja ar Latvijas skolēnu kompetenci starptautisko pētījumu skatījumā un OECD rekomendācijām, uzsverot, ka Latvijas skolēnu kvalitātes līmenis ir pakāpeniski paaugstinājies un tā pieaugums ir augstāks, salīdzinot ar daudzām citām valstīm. Andra Zenčaka, Rīgas Valsts tehnikuma Tālākizglītības nodaļas vadītāja, iepazīstināja ar tehnikuma pieredzi kompetenču novērtēšanā un atzīšanā.

Latvijas Universitātes lektores Ērikas Lankas tēma bija „Skolotāja darbs kā pašvērtējuma un pašidentitātes veicinātājs”, kurā autore apskatīja pedagoga darba vērtējumu no sabiedrības un personīgā viedokļa un uzsvēra domu, ka skolotājam jāaug līdzi laikam. Būtisks bija Latvijas Universitātes docentes Lindas Romeles ziņojums "Cilvēkkapitāla veidošanās un izglītības ekonomiskie un neekonomiskie ieguvumi indivīda un sabiedrības līmenī". Autore ar praktiskiem piemēriem ilustrēja izglītības ekonomisko un neekonomisko ieguvumu, uzsverot sociālo ieguvumu nozīmi.

Rīgas Angļu ģimnāzijas skolotāja, ķīmijas doktore Aiva Gaidule ziņojumā "Jēdzienu un procesu modelēšana kā viena no dabaszinātniskās kompetences pilnveidošanas iespējām" iepazīstināja ar izpratnes veidošanas iespējām mācību procesā un gūto pieredzi skolēnu līdzdalībai mācību vielas apgūšanā. Ģimnāzijas skolotāji sadarbībā ar Rīgas Valsts tehnikumu un Latvijas Izglītības fondu šo pieredzi iekļāva starptautiskā projektā, kurā piedalījās 7 valstis, gūtās pieredzes atziņas tika publicētas arī ASV izglītības žurnālā.

Konferences dalībnieku diskusiju rezultātā un, pamatojoties uz ziņotāju atziņām, tika pieņemti konferences secinājumi: Latvijā kompetences izglītība jau tiek īstenota un atbalstāma ir tās paplašināšana; aktuāla ir sadarbības pedagoģija; mācību procesā jāuztur visa veida un formas dialogs; karjeras attīstībai būtiska ir interešu izglītība; Latvijā nav vienlīdzīgas izglītības iespējas, kā arī pastāv atšķirības pilsētu un lauku skolās, dažādos skolu tipos un dažādi ir skolēnu sasniegumi atkarībā no ģimenes sociālekonomiskā stāvokļa.

Fotogrāfijas no pasākuma skatīt šeit.

Rīgas Valsts tehnikumā 2016. gada 15. novembrī notika skaists audzēkņu sagatavots Latvijas Republikas proklamēšanas svētkiem veltīts pasākums. Skolotājas Daigas Ziediņas vadībā sagatavoti, audzēkņi kuplā skaitā sanākušajiem skatītājiem izspēlēja ainas no Māras Zālītes veidotā libreta Zigmāra Liepiņa rokoperai „Lāčplēsis”. Ar emocionālu dziedājumu tehnikuma ansamblis Māra Lasmaņa pavadīti klausītājiem nodziedāja divas skaistas latviešu dziesmas. Kā īpašais viesis uzstājās dzejnieks un RVT himnas vārdu autors Normunds Beļskis. Viņš ne tikai atcerējās Latvijas Republikas neatkarības atjaunošanas sarežģītos politiskos apstākļus, bet klātesošajiem nolasīja savus jaunākos dzejoļus. Ir gandarījums, ka mēs vēlamies piepildīt Latviju ar labām domām un labiem darbiem.

Fotogrāfijas no pasākuma skatīt šeit.

2016. gada 7. novembrī Rīgas Valsts tehnikuma Aktu zālē pulcējās Komercdarbības  nodaļas GL1-1, GL1-2, GK1-1, Datorikas nodaļas D1-4 un Auto nodaļas A1-2 grupu audzēkņi, lai uzzinātu vairāk  par varonīgajām Latvijas armijas atbrīvošanas cīnām pret Bermonta karaspēku, par to, kāpēc mēs atzīmējam Lāčplēša dienu, kā arī par Latvijas Valsts apbalvojumiem. Tehnikuma Audzināšanas nodaļas vadītāja Ieva Dorila sanākušos jauniešus iepazīstināja gan ar augstāko Latvijas Valsts apbalvojumu – Triju zvaigžņu ordeni, gan arī ar Viestura ordeni, Atzinības krustu un Lāčplēša ordeni.

Ar Rīgas Valsts tehnikuma vēsturi ir saistītas triju Lāčplēša Kara ordeņa kavalieru gaitas – diviem kā  mācību spēkiem un vienam kā audzēknim. Tie ir Arnolds Paulockis, Oskars Ozols un Otto Cielēns.  

Arnolds Paulockis augstāko militāro apbalvojumu (LKO Nr. 561) saņēma par cīņām ar ienaidnieka bruņu vilcienu pie Višķu stacijas (1920. gada 10. janvārī) un pie Rušonu stacijas (1920. gada 12./13. janvārī).

bilde1

 Otto Cielēns 1918. gada 20. decembrī kā brīvprātīgais iestājies Latvijas armijā, apbalvots (LKO Nr. 1520) par varonīgu uzbrukumu 1919. gada 10. martā pie Saldus pilsētas Popuļu mājām. O. Cielēns kopā ar dažiem kareivjiem brīvprātīgi apgāja ienaidnieka spārnu, ielauzās lielinieku aizmugurē un ar apšaudi sacēla pretinieka rindās paniku. Tā rezultātā lielinieki bēga, atstājot kaujas laukā 11 kritušos un 2 rotu munīciju.

Rīgas Valsts tehnikuma skolotājs Oskars Ozols(1889-1974) par varonību Daugavmalā 1919. gada 10. oktobrī, par Lībekas tilta pacelšanu ienaidnieka uzbrukuma un apšaudes laikā apbalvots ar Lāčplēša Kara ordeni (Nr. 275). O. Ozols Otrā pasaules kara laikā iesaukts Latviešu leģionā, miris un apglabāts Zviedrijā.

Lāčplēša dienai veltītajā pasākumā pie mums ciemos bija atnācis īpašs viesis – Nacionālo bruņoto spēku Speciālo uzdevumu vienības (SUV) seržants Kaspars Kalnbērzs. Viņa stāstītais aizrāva jauniešus un viņi ar interesi noklausījās Kaspara Kalnbērza prezentāciju par SUV aktivitātēm, uzdevumiem un lomu valsts aizsardzībā. Pēc Kaspara Kalnbērza stāstījuma vairāki jaunieši viesi apbēra ar jautājumiem. Tas priecē, jo mūsu valstij ir nepieciešami gan patrioti, gan arī iespējamie Tēvzemes aizstāvji.

bilde2

PIKC RVT praktisko mācību centrā no 9. līdz 11. novembrim notika Latvijas profesionālās izglītības iestāžu enerģētikas nozares profesiju pedagogu profesionālās kompetences pilnveides seminārs "KNX darbības pamati, sistēmu uzbūve un vadība". Seminārā jaunas zināšanas par gudro ēku tehnoloģijām apguva aptuveni 20 pedagogi, kas saņēma arī profesionālās pilnveides apliecības. Semināra organizēšanā piedalījās Valsts izglītības satura centrs, SIA "Doma" speciālisti, kā arī KNX eksperts no Vācijas kompānijas Lucas-Nülle GmbH speciālists Hermanis Kirheis.

Fotogrāfijas no pasākuma skatīt šeit.

Mūsdienīga skola ir vide bez aizskaršanas, agresijas, pazemošanas gan starp audzēkņiem, gan starp audzēkņiem un pedagogiem. Tā ir vide, kurā dzīvo vārdi- sadarbība, komandas darbs, cieņa, pieņemšana, savstarpējs atbalsts. Skolēns un skolotājs mācību procesā ir sadarbības partneri, kuru attiecības, ir balstītas uz cieņu, pieņemšanu un pozitīvu komunikāciju. Pedagogs ir paraugs jaunajam cilvēkam, kurš ar savām profesionālajam zināšanām un personīgo harizmu palīdz audzēknim ne tikai iegūt zināšanas, bet arī pilnveidoties kā personība.
Izglītības process ir dinamisks un daudz dimensiāls process, kurš laika gaitā mainās un pilnveidojas gan audzēknis, gan pedagogs. Termins ,,mūsdienīgs’’ ir laika periods par pēdējiem 10 gadiem, tāpēc ir ļoti nozīmīgi regulāri aktualizēt piedāvāto semināra tēmu.


RVT iet līdzi laikam un seko jaunajām aktualitātēm pedagogu profesionālās un personīgās pilnveides jomā.
Pieteikšanās līdz 07.11.2016.
Dalībnieku skaits līdz 30 pedagogiem, tāpēc piesakies laicīgi!
Kontaktpersona: Rebeka Sīle, 305.kab., This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Pieteikšanās skatīt šeit.

Programma skatīt šeit.

Latvijas Reitingi

Joomla! kļūdu konsole

Sesija

Izpildes laika informācija

Izmantotā operatīvā atmiņa

Datu bāzes vaicājumi