PIKC Rigas Valsts tehnikums

Rīgas Valsts tehnikums

Profesionālās izglītības kompetences centrs

Cik bieži savā dzīvē saskaraties ar situāciju, kad laiks ir paskrējis nemanot? Noteikti ļoti bieži. Zinātnieki ir atklājuši, ka tā notiek tad, kad ir interesanti, kad izjūtam pozitīvas emocijas, kad vienkārši esam laimīgi.

Grūtībās cilvēks mēdz ,,mākslīgi’’ radīt laimes brīžus, mūsdienās lielisks prieka avots ir internets. Tur ir iespējams skatīties filmas, spēlēt spēles, risināt sarežģītus uzdevumus, būt informētam par pasaules jaunumiem, komunicēt ar draugiem

tn 03 RVT

Aicinām iepazīt un virtuāli izstaigāt Rīgas Valsts tehnikuma Praktisko mācību centru un jauno dienesta viesnīcu. Rīgas Valsts tehnikuma Praktisko mācību centrs ir moderns laboratoriju un darbnīcu komplekss, aprīkots ar mūsdienīgām iekārtām praktisko mācību nodrošināšanai.

Enerģētikas nodaļas audzēkņiem ir pieejamas nepieciešamās iekārtas elektromontāžā un alternatīvās enerģijas ieguvē, KNX programmēšanā, lodēšanā. Drukas un mediju tehnoloģiju nodaļas audzēkņi var iepazīt poligrāfijas ražošanas procesu no ieceres līdz pat gatavam izstrādājumam, Dzelzceļa nodaļas audzēkņi zināšanu apguvē un prasmju izkopšanai izmanto simulācijas iekārtas, Kokapstrādes nodaļā iespējams izgatavot arī sarežģītus kokizstrādājumus, Mašīnbūves nodaļā varam pamatoti lepoties ar CNC darbgaldiem un modernākajām lokšņu apstrādes iekārtām, kādas sastopamas tikai retos Latvijas uzņēmumos. Auto nodaļas audzēkņi var praktiski apgūt ne tikai automehāniķa prasmes, bet arī specializēties auto virsbūvju apstrādē un auto krāsošanā, izmantojot krāsošanas kameru ar visām tās sniegtajām iespējām.

Dienesta viesnīca ir moderni labiekārtota, audzēkņiem ir iespēja dzīvot divvietīgos numuriņos, ir pieejamas telpas mācībām, atpūtai un garšīgu maltīšu pagatavošanai. Nāc, iepazīsti izglītības iespējas Rīgas Valsts tehnikumā jau tagad!

Virtuālo tūri aplūkot šeit.

Laika posmā no 27.04.2020. līdz 30.04.2020 PIKC Rīgas Valsts tehnikums audzēkņu sestās vienotās audzināšanas stundas tēma bija “Emocionālā labsajūta”. Šīs nodarbības mērķis – mudināt jauniešus domāt par savu psihisko veselību un emocionālo labsajūtu, apdomāt emocionālās labsajūtas veicinošos faktorus un veicināt savu emocionālo labsajūtu.
Audzēkņiem tika piedāvāts izlasīt nelielu informatīvu materiālu par emocijām un jūtām, kas kādam no viņiem sniedza jaunas zināšanas, kādam atgādināja par jau zināmo. Pēc materiāla izlasīšanas, audzēkņi tika mudināti padomāt par to, kādas nodarbes viņiem rada patīkamas emocijas un apņemties regulāri veikt pāris no šīm aktivitātēm, lai uzlabotu savu pašsajūtu.
Tāpat audzēkņiem tika piedāvāts aizpildīt anonīmu aptauju, lai noskaidrotu audzēkņu viedokli par emocionālās labsajūtas nozīmi viņu dzīvē un to, kas viņiem sagādā šo labsajūtu. Uz aptaujas jautājumiem atbildi sniedzis 341 audzēknis. 53% jauniešu atzīst, ka emocionālā labsajūta ir ļoti svarīga un 31% atzīst, ka emocionālā labsajūta ir svarīga, lai cilvēks kopumā ikdienā justos laimīgs. Pēc audzēkņu pašvērtējuma 34 % jauniešu ikdienā jūtas emocionāli labi, 51% dažkārt jūtas labi un 15% jauniešu atbildēja, ka ikdienā nejūtas emocionāli labi. Audzēkņi, kā labsajūtu uzlabojošas aktivitātes visbiežāk min: mūzikas klausīšanās 70%, IT aktivitātes 68%, tikšanās ar draugiem 60%, sportošana 55%, būšana kopā ar ģimeni 44%, kā arī tiek minētas citas aktivitātes.

Izvērtējot audzēkņu atbildes, secināms, ka:
1. lielākā daļa audzēkņu uzskata, ka emocionālā labsajūta ir svarīga, lai cilvēks kopumā justos laimīgs;
2. kopumā ikdienā emocionāli labi jūtas, apmēram, trešā daļa no aptaujātajiem, taču puse no aptaujātajiem tikai dažkārt jūtas emocionāli labi, bet gandrīz 15% aptaujāto ik dienā jūtas emocionāli slikti;
3. kā emocionālo labsajūtu uzlabojošās nodarbes, visbiežāk tiek minētās šādas nodarbes: mūzikas klausīšanās, IT aktivitātes, tikšanās ar draugiem un sportošana.

Valstī izsludinātā ārkārtējā situācija Covid-19 dēļ ietekmē mācību procesu pilnīgi visās mācību iestādēs Latvijā, tostarp, arī profesionālajās skolās. Izglītības un zinātnes ministrijas Profesionālās un pieaugušo izglītības departaments informē, kā šogad notiks eksāmeni un prakses Latvijas profesionālajās skolās.

Par profesionālās kvalifikācijas un centralizētajiem eksāmeniem

-  Profesionālās kvalifikācijas eksāmeni notiek laika posmā no 8. jūnija. Centralizētie vispārizglītojošo priekšmetu eksāmeni notiek klātienē laika posmā no 2. jūnija līdz 7. jūlijam profesionālo skolu 1., 2., 3. un 4. kursu audzēkņiem. Šajā laika periodā centralizētos eksāmenus kārto arī tie audzēkņi, kuri kādu iemeslu dēļ nav nokārtojuši eksāmenus iepriekšējā mācību gadā.

-  Profesionālās kvalifikācijas centralizēto eksāmenu teorētisko daļu kārto attālināti elektroniskā vidē. Valsts izglītības satura centrs (VISC) nosaka datumus, kuros tie kārtojami.

-   Profesionālās kvalifikācijas eksāmenu praktisko daļu audzēkņi kārto mazās grupās, ievērojot visus drošības nosacījumus. Datumus, kuros audzēkņi kārto praktiskās daļas eksāmenu, nosaka skola.

-   To profesionālo skolu mācību grupas, kuras izglītību apgūst pusotra vai gadu ilgās mācību programmās un kurām bija plānots eksāmena teorētisko daļu kārtot jūnijā, bet praktisko – rudenī, visu eksāmenu – gan teorētisko, gan praktisko – kārtos rudenī.

Kā jau katru gadu, maijā Jāņa Virs stipendiju par labām un teicamām sekmēm mācībās saņems Rīgas Valsts tehnikuma audzēkņi.

Būvinženierim  JĀNIM VIRS pirms kara Rīgā piederējušas vairākas ēkas, kuras ar testamentu novēlētas dažādām organizācijām. Daļa līdzekļu no Jāņa Virs ēkas Brīvības ielā 68 testamentā novēlēti Rīgas Valsts tehnikuma audzēkņu stipendijām un tehnisko mācību kabinetu aprīkojuma iegādei.

Ēka Brīvības ielā 68 celta pēc arhitekta A. Šmēlinga projekta 1903. gadā. Ēkai ir Rīgas jūgendstilam raksturīgais stūra tornis. Nams ir ļoti grezns, romantiski stilizēts, bet arī racionālistiski mērķtiecīgs un augstvērtīgs Rīgas jūgendstila paraugs. Arhitektoniskā pamatforma dominē pār daudzām ornamentālajām sīkdaļām, kas bagātīgi rotā fasādes.

Kopš 2013. gada 1. septembra Rīgas Valsts tehnikuma audzēkņi saņem Jāņa Virs stipendiju. Lai audzēkņi varētu pretendēt uz stipendijas piešķiršanu, nozīmīgi ir ikmēneša atestācijas rezultāti (labas un izcilas sekmes mācībās). Ir lieliski, ka mūsu vēsturē ir tāds mecenāts kā Jānis Virs.

jvs

 Jau piekto nedēļu PIKC RVT jauniešiem tiek piedāvātas vienotas audzināšanas stundu tēmas, kuras ir aktuālas un nozīmīgas attālinātā mācību procesa laikā.Lai mazinātu jauniešu attālinātā procesa noslodzi, sadarbībā ar mācību priekšmeta Sports skolotājiem laika posmā no 20.04.20202. -24.04.2020. audzināšanas stundas tēma bija “Fiziskās aktivitātes un veselība”. Ekspress aptaujā (2 jautājumi)jauniešiem tika piedāvāts īpaši padomāt par to,vaimazkustīgums ir aktuāla problēma attālinātas mācīšanās laikā. Aptaujā piedalījās 394 audzēkņi. Atbildot uz 1.jautājumu (1.attēls) 40,9% jaunieši atbildējuši, ka regulāri nodarbojas ar sportiskām aktivitātēm, savukārt 48,5 % izvēlējušies atbildi: reizēm nodarbojos.

sports1

Izvērtējot atbildes kopumā, secināms, ka vairums jaunieši uzskata par svarīgu attālinātā procesa laikā nodarboties ar fiziskajām aktivitātēm.
Atbildot uz 2 jautājumu (2.attēls), 47% atbildējuši, ka klātienes mācību laikā vairāk pievērsušies sportam nekā tagad. Tomēr arī attālināto mācību laikā daļa audzēkņu (46%)  ir atraduši par iespēju turpināt aktīvi un sportiski pavadīt laiku, saglabājot savu fizisko labsajūtu.

sports2

Audzināšanas stundu “Fiziskās aktivitātes un veselība” var nosaukt arī par starpdisciplināru pasākumu, jo audzēkņiem kā papilduzdevums bija dots fiksēt savas ikdienas (septiņu dienu) aktivitātes, iesūtot sporta skolotājiem savu fizisko aktivitāšu plānu (FAP). Sporta skolotājiem kopumā tika iesūtīti 837 jauniešu fizisko aktivitāšu plāni. Caurlūkojot audzēkņu iesūtīto veikumu, sporta pedagogi jauniešus mudinājuši vairāk uzmanības pievērst savu fizisko aktivitāšu un uztura līdzsvarošanai.

saktivitates

Latvijas Reitingi

Joomla! kļūdu konsole

Sesija

Izpildes laika informācija

Izmantotā operatīvā atmiņa

Datu bāzes vaicājumi