PIKC Rigas Valsts tehnikums

Rīgas Valsts tehnikums

Profesionālās izglītības kompetences centrs

gv20201

Rīgas Valsts tehnikumā katru gadu labākajam Ķīmijas tehnoloģijas nodaļas audzēknim par izciliem sasniegumiem mācību darbā tiek piešķirta izcilā Latvijas ķīmiķa, akadēmiķa Gustava Vanaga stipendija. Līdz šim šo stipendiju ir saņēmuši RVT izcilnieki – Ivo Kupins, Igors Sivačovs, Anna Rebezova, Kristina Puzane Raivo Ališausks un Dajana Radominova.
Lai gan valstī ir izsludināts ārkārtas stāvoklis, tradīcija netika pārtraukta. Šogad, 2020.gada 29. aprīlī Gustava Vanaga stipendija tika piešķirta S3 grupas audzēknim Lorenzo Terlizzi par teicamiem un izciliem sasniegumiem mācību darbā. PIKC “Rīgas Valsts tehnikums” direktore Dagnija Vanaga, kura ir šīs balvas aizsācēja un iniciatore, pasākuma dalībniekam pastāstīja par Gustava Vanaga stipendijas rašanās vēsturi, kā arī sniedza īsu ieskatu Gustava Vanaga biogrāfijā. Ievērojot visus drošības pasākumus, Dagnija Vanaga balvu pasniedza Lorenzo Terlizzi individuāli.
Paldies direktorei Dagnijai Vanagai par šīs stipendijas aizsākšanu un uzturēšanu, kā arī Guntaram Bernātam par balvas pasniegšanas mirkļu iemūžināšanu.

gv2020

Ir aizvadīts pirmais pilnais mēnesis, kopš Latvijā ieviesta attālināta mācīšanās. 140 Rīgas Valsts tehnikuma audzēkņi no  2020. gada 14. līdz 19. aprīlim atsaucās aicinājumam padomāt un rakstiskā formā izteikt pateicības pedagogiem, kuri, audzēkņuprāt, snieguši vislielāko atbalstu šajā neierastajā un gana sarežģītajā mācību laikā. Audzēkņi labos vārdus izteikuši gan par saprotamu un efektīvu mācību darba organizēšanu un operatīvu atgriezeniskās saites sniegšanu, gan uzmundrinājumu, motivēšanu un laipnu komunikāciju saspringtajā laikā.
Pateicības izteiktas 54 Rīgas Valsts tehnikuma pedagogiem. Līderi saņemto pateicību skaita ziņā ir skolotāji Dana Kirmuška, Lāsma Balceraite un Sandis Breiers, bet aiz viņiem -  Gene Ķere un Liene Elizabete Podkalne. Vairāku audzēkņu pateicību saņēmuši arī Tamāra Rukmane, Nataļja Paramonova, Liene Sastapa, Laila Vītola, Rūdolfs Pāvulēns, Olga Geislere, Tatjana Sivačova, Ina Jāvalde, Diāna Rogoļeva, Irēna Baltiņa, Laila Ozoliņa un Rasma Homatova.
7 audzēkņi atzīst, ka nevar izcelt kādu vienu pedagogu, bet vēlas pateikties ikvienam no viņiem, rakstot  "Es šai grūtajā laikā vēlētos pateikties katram pedagogam, kas strādā mūsu dēļ!”
Visiem nākas pielāgoties situācijai, pieņemt izaicinājumus, varbūt pat darīt to, kas līdz šim nav darīts. Mēneša laikā mums ir gājis dažādi: lietišķi un jautri mācīšanās mirkļi mijušies ar neizpratni un brīžiem pat dusmām. Mums visiem pietrūkst klātienes tikšanās, izrunāšanās, diskusiju, smiešanās – kopā būšanas. Būsim pacietīgi un iecietīgi, atbalstīsim viens otru, teiksim labus vārdus, paslavēsim, iedvesmosim viens otru, lai mācīšanās attālināti izdotos veiksmīga!
Rīgas Valsts tehnikuma Virtuālā labo vārdu tāfele.

Tikai tad, kad Tu savas idejas un domas palaid caur savu prātu, pieredzi un aktīvu rīcību, Tu spēj patiesi novērtēt iegūto rezultātu. Tālmācība! Daudziem jauniešiem pirms attālinātu mācību uzsākšanas tā bija ,,sapņu zeme’’. Kāpēc tā? Atbildes skanēja visdažādākās - pats sev saimnieks, varēšu darīt, kad un cik daudz vēlēšos, neviens ,,nekomandē’’, nav jāpavada lieks laiks skolas solā un tā joprojām.

Lai noskaidrotu, ko domā tehnikuma

Gatavošanās posms 2019./2020. mācību gada eksāmeniem var būt īpaši satraucošs, jo vēl ir daudz neatbildētu jautājumu un neskaidrību par pārbaudījumu norisi un formu. Lai atbalstītu skolēnus šajā sarežģītajā laikā, esam sagatavojuši ieteikumus, kā izmantot Uzdevumi.lv un tā sniegtās iespējas, gatavojoties eksāmeniem.

Sagatavojies mācību procesam

Pirms uzsāc mācīšanos, ir svarīgi iekārtot ērtu un klusu mācību vidi, kur varēsi mierīgi un netraucēti

s2as

Neskatoties uz COVID – 19 pandēmijas radītajiem ierobežojumiem, notika starptautiskā projekta “Rēķini galvā” Latvijas fināls. Latvijas 3 neklātienes kārtu 84 labākajiem dalībniekiem bija iespēja mēroties spēkiem tiešsaistē šā gada 17. aprīlī no plkst. 11:00 līdz 20:00.
Rīgas Valsts tehnikumu pārstāvēja un sacensībās piedalījās grupas S2 audzēknis Aleksandrs Semjonovs, kurš 7.-12. klašu grupā (jaunieši) ieguva 1. vietu (pielikumā  diploms).
Sakarā ar to, ka pandēmijas dēļ tika atcelts starptautiskā projekta "Pranglimine" ("Rēķini galvā") starptautiskais fināls, kurš bija paredzēts šā gada 2. maijā Ventspilī, projekta organizatori pieņēma lēmumu piešķirt World Championship Pranglimine 2020 vietas, pamatojoties uz dalībvalstu (Igaunijas, Latvijas, Lietuvas, Slovēnijas, Ukrainas un Gruzijas) nacionālo finālu rezultātiem, tādējādi Aleksandrs grupā Boys ieguva 2. vietu. (Skat. pielikumā protokolu ar rezultātiem)
Apsveicam Aleksandru Semjonovu ar nozīmīgo panākumu un izsakām pateicību skolotājai Tatjanai Sivačovai par ieguldīto darbu un enerģiju panākumus kaldinot!

s2asdiploms

Rezultātus skatīt šeit.

 Vai kāds cilvēks ir spējis dzīves laikā saskaitīt, cik bieži ir nācies ,,stresot’’, cik daudz nervu šūnas nu jau ir patērētas. Tas noteikti būtu ļoti interesants pētījums, bet vai lietderīgs? Vai tajā brīdī, kad uzzināsim savus ,,super skaitļus’’, mūsu stress palielināsies vai samazināsies? Kas to lai zina! Labāk dzīvosim bez lieka stresa un tas nozīmē domāsim par profilaktiskajiem pasākumiem un metodēm, kuras mums jau pirms uztraukuma sniedz emocionālo līdzsvaru.

Lai palīdzētu tehnikuma jauniešiem pārvarēt attālināto mācīšanu rezultātā radušos nevajadzīgo satraukumu, laika periodā no 06.04.2020. līdz 09.04.2020. audzēkņiem piedāvātais temats audzināšanas stundā bijis ,,Septiņi veidi, kā nomierināt prātu’’. Jaunieši vienas nedēļas laikā, noskatoties video rullīti, analizēja sevi un balsoja par visefektīvāko prāta nomierināšanas veidu. Video rullītis: https://www.youtube.com/watch?v=wvvglH8NWiY&t=339s

Vai Jums kādreiz ir nācies salīdzināt ļoti atšķirīgas lietas, piemēram, jūru un biezpiena pudiņu vai arī zāģu skaidas un tauriņa lidojumu? Dažkārt tas nav iespējams, bet ir gadījumi, kad tieši salīdzinājums palīdz ieraudzīt katras lietas īpašo mirdzumu.

Tehnikuma jaunieši no pirmā līdz pat ceturtajam kursam jau mēneša garumā aktīvi iesaistās tematiski vienotās audzināšanas stundās, kas tiek organizētas attālinātu mācību formā. Katrā no tām ir sava aktualitāte, citiem vārdiem sakot - sava ,,rozīnīte’’.

Laika posmā no 30.03.2020. līdz 03.04.2020. tehnikuma atbalsta komanda organizējusi aktivitāti, lai noskaidrotu, ko domā mūsu jaunieši par motivāciju mācīties mājas apstākļos.

Ja Tev uzdotu jautājumu “Kas Tev ir vērtīgāks- viens miljons vai kolas pudele? Atbilde, protams, būtu - viens miljons.

Turpinot jautājumus - nākamais: kas Tev ir vērtīgāks - izglītība vai kolas pudele? Lūk, šāda galvas ,,lauzīšana” tika piedāvāta tehnikuma jauniešiem.

Un zināt, rezultāts ir patiesi pārsteidzošs! No 586 jauniešiem 79% atzīmējuši, ka tieši izglītība ir vērtība, jo tas ir ieguldījums nākotnē, izaugsmē, labklājībā, laimē un, protams, arī brīvībā. Jaunieši spēj ieraudzīt izglītības ilgtermiņa nozīmi, 84% jauniešu norāda, ka zināšanas ir noderīgas ne tikai konkrētā brīdī, bet arī visai turpmākajai dzīvei.

Protams, attālināta mācīšanās ir jauns izaicinājums, ne katram tas ir patīkams un ērts process. Bieži vien tas ir grūti, nogurdinoši un pat apnicīgi. Aptaujātie jaunieši pauduši savas jūtas, un lielākā daļa šajā procesā jūtas mierīgi, atbildīgi (37%), daļa jauniešu jūtas darbīgi un aizņemti (21%), bet ir arī satraukums (13%). Saprotams, ka ticis minēts arī apmulsums (18%) kā arī skumjas, stress un nogurums (11%).

motivacija2020

Mūsu vēlējums ikkatram Latvijas pedagogam un jauniešiem - nezaudējiet motivāciju mācīt un mācīties!

Šis laiks ir kā atgādinājums - nepazaudē cilvēcību, sirsnību, smaidu, kaut mēs esam atstatus viens no otra. Tik svarīgi ir iemācīt zināšanas, bet vēl svarīgāk ir mācīt dzīvi, un šajos apstākļos to iespējams izdarīt visefektīvāk. Motivācija ir kā putns, tik tramīgs un uzmanīgs, bet, kad tas lido, tad tas ir patiess brīnums.

Lai mums visiem skaisti lidojumi motivācijas apvāršņos!

Raksta autors- Z.Kriķe.

Latvijas Reitingi

Joomla! kļūdu konsole

Sesija

Izpildes laika informācija

Izmantotā operatīvā atmiņa

Datu bāzes vaicājumi