PIKC Rigas Valsts tehnikums

Rīgas Valsts tehnikums

Profesionālās izglītības kompetences centrs

Erasmus+ KA2 stratēģiskās partnerības labas pieredzes apmaiņas atbalsta projekts ”Nākotnes profesionālās izglītības skolotājs”, Nr. 2020-1-BE02-KA202- 074660, tiek realizēts, lai uzlabotu pedagogu motivāciju un samazinātu pedagogu trūkumu profesionālo izglītības iestāžu atsevišķās nozarēs.Projekta īstenošanas laikā ir plānotas 7 mācību aktivitātes un 3 starptautiskās projekta partneru sanāksmes.

Projekta aktualitāte ir saistīta ar pieaugošu pedagogu trūkumu profesionālajās izglītības un apmācības (PIA) iestādēs. Saskaņā ar UNESKO institūta statistikas (UIS) datiem, 33 valstīs nepietiek pedagogu, lai nodrošinātu kvalitatīvu izglītības procesu. ES izglītības jomas komisārs Androulla Vassiliou 2012. gadā jau vērsa sabiedrības uzmanību uz pedagogu trūkumu Eiropā, kam ir tendece ar katru gadu palielināties. Šī situācija ir izveidojusies, jo ap 30% pedagogu ir tuvu pensijas vecumam Vācijā, Lielbritānijā, Itālijā, Beļģijā u.c. Tajā pašā laikā ar vien mazāk izglītības iestāžu absolventu izvēlas mācīties un strādāt par pedagogiem profesionālajās izglītības iestādēs Portugālē, Ungārijā un Beļģijā. Šo tendenci neietekmēja pat darba algu paaugstināšana pedagogiem. 81% pedagogu uzskata, ka pedagogu profesijas prestižs ir samazinājies.

Saskaņā ar starptautiskā mācību vides pētījuma TALIS 2018 datiem, 51% Latvijas pedagogu ir vecumā no 50 gadiem, turklāt vidējais pedagogu vecums ir 48 gadi. Latvijā 89% pedagogu ir sievietes. Arī Latvijas profesionālajās izglītības un apmācības iestādēs atsevišķās nozarēs ir novērojams pedagogu trūkums. Līdz ar to ir svarīgi no vienas puses meklēt risinājumus - kā samazināt pedagogu trūkumu un no otras puses meklēt veidus - kā palielināt esošo pedagogu motivāciju.

Viens no galvenajiem projekta uzdevumiem ir pievērst sabiedrības uzmanību pedagogu trūkumam izglītības iestādēs t.sk. profesionālajās izglītības iestādēs, to analizējot vietējā, reģionālā un valsts līmenī, kā arī piedāvāt risinājumus jauno pedagogu piesaistīšanai. Liela nozīme ir pedagogu motivācijai un pedagogu apmierinātībai ar darbu konkrētajā izglītības iestādē. Projekta mācībās tiks izmantota „Peer evaluation” metodika, lai projekta partneri varētu izvērtēt pētāmās profesionālās izglītības iestādes un varētu sniegt rekomendācijas attiecībā uz pētāmās PIA iestādes izvirzītajiem trīs jautājumiem saistībā ar pedagogu trūkumu PIA iestādes kādā nozarē, jauno pedagogu piesaisti un esošo pedagogu motivācijas iespējām. Mācību noslēgumā tiks sagatavots kopsavilkums, kas iekļaus projekta partneru piedāvātos risinājumus, rekomendācijas, atbildes uz pētāmās PIA iestādes izvirzītajiem trīs jautājumiem. Mācībās projekta partneri dalīsies ar savu pozitīvo pieredzi un iedvesmos uz pozitīvām pārmaiņām.

Projekta tiešā mērķa grupa: pedagogi, administrācijas darbinieki.

Projekta darbības ilgums: no 01.12.2020 līdz 31.12.2022;

Projektam piešķirtais kopējais projekta finansējums: 110 639,00 EUR;

Projekta rezultāts: Kopsavilkums par iegūtajiem risinājumiem un labo pieredzi - kā uzlabot pedagogu motivāciju un samazināt pedagogu trūkumu profesionālajās izglītības iestādes atsevišķās nozarēs.

Projekta sadarbības partneri:

  • Katholiek Onderwijs Vlaanderen, Belgium;
  • VANTAAN KAUPUNKI, Finland;
  • Associazione Studio L&P (Learning & Progress), Italy;
  • DN COLLEGES GROUP, United Kingdom;
  • PIKC ”Rīgas Valsts tehnikums”, Latvia.

Projekta kontaktpersona:
Liena Ādamsone, Projektu nodaļas speciāliste,
E-pasts: 
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Mob.: +371 29366551

Erasmus+ KA2 projekta ”Nākotnes profesionālās izglītības skolotājs” jaunumiem var sekot projekta Facebook lapā: https://www.facebook.com/thefuturevetteacher

 

 

 

Latvijas Reitingi

Joomla! kļūdu konsole

Sesija

Izpildes laika informācija

Izmantotā operatīvā atmiņa

Datu bāzes vaicājumi