PIKC Rigas Valsts tehnikums

Rīgas Valsts tehnikums

Profesionālās izglītības kompetences centrs

Šā gada 30. augustā notika Rīgas Valsts tehnikuma (RVT) metodiskā diena, kuras ietvaros notika nodarbība „Pedagogu iesaiste ERASMUS+ programmā”, kuras laikā pedagogiem tika stāstīts par projektu „Pedagogu un darba devēju izaicinājumi un iespējas darbā ar Millennium un post millennium paaudzēm” (projekta Nr. 2018-1-LV01-KA202-046990). Šī pasākuma laikā pedagogi tika iepazīstināti ar projekta mērķi, uzdevumiem, aktivitātēm un galvenajiem sasniedzamajiem rezultātiem. Tā kā projekts tiek realizēts, lai uzlabotu dialogu starp millennium, post millennium  paaudzēm un vecāku paaudžu skolotājiem un darba devējiem, tad tika parādītas un izplatītas RVT skolotāju izstrādātās metodes efektīvākam darbam ar Millennium un post millennium paaudzēm un interesantākie aptauju rezultāti. Tā piemēram, audzēkņu ieteikumi labāka dialoga veidošanai un mācību procesa uzlabošanai: pielietot jaunus mācību līdzekļus; vairāk praktiskas nodarbības; inovāciju un jaunu tehnoloģiju izmantošana stundās; jaunu mācību metožu izmantošana stundās; dot iespēju audzēkņiem vairāk pieņemt savus lēmumus; vairāk praktisku, noderīgu un jautru uzdevumu; vairāk pozitīvisma pilnus skolotājus.

Savukārt pedagogi aptaujā norādīja, ka mācību procesa uzlabošana būtu vairāk sekmīga, jaaudzēkņi būtu vairāk ieinteresēti mācību tēmā; ja audzēkņi ārpus klases interesētos par konkrēto mācību priekšmetu un iegūtu nelielas priekšzināšanas, lai varētu izvērst diskusijas; ja audzēkņiem būtu vēlme mācīties un būtu iniciatīvas pilni; ja skolotājam nebūtu jācīnās par disciplīnu un telefonu nelietošanu izklaidēm stundu laikā. Pedagogi norādīja, ka ideāla mācību stunda ir, kad audzēkņi iesaistās diskusijās un pielieto IKT mācību procesā; mācību stundā ir teorijas daļa, diskusijas, praktiskā darbošanās, lai nostiprinātu iegūtās zināšanas u.c.

Projekta mērķis ir izstrādāt, pārbaudīt un ieviest mācīšanas un mācīšanās metodes, lai uzlabotu dialogu starp millennium, post millennium paaudzēm un vecāku paaudžu skolotājiem un darba devējiem, kas ir saistīts ar Millennium un post millennium paaudžu būtību. Millennium un post millennium paaudzēm ir nepieciešama mijiedarbība un ātrums, ko viņi iegūst interneta vidē un informācijas apstrāde, izmantojot dažādas multimediju sistēmas. Šo paaudžu audzēkņi nevis nevēlas mācīties, bet gan tikt mācīti ar citādām metodēm. Projekta partneri no Somijas, Bulgārijas, Slovēnijas un Latvijas ir izstrādājuši jaunas metodes, kuras var izmantot mācību stundās mācot millennium, post millennium paaudzes. Vēl ir plānots aprobēt izstrādātās metodes un veikt vēl vienu audzēkņu un pedagogu aptauju saistībā ar izstrādāto metožu efektivitāti. Projektu ir plānots pabeigt 2020. gada 31. martā.

Latvijas Reitingi

Joomla! kļūdu konsole

Sesija

Izpildes laika informācija

Izmantotā operatīvā atmiņa

Datu bāzes vaicājumi